Feb 19, 2011

Gua Sama Pantai, Tenang Sama Aman.

Apa guna hidup kalau depan pantai kau orang duduk sama orang tersayang buat perkara terlarang.

terima kasih iPhone 3Gs. gua sayang kau. sebab kau gua boleh menulis sambil gua travel sana sini tak perlu buku catatan lagi. terima kasih pantai berhapan dengan Queensbay Mall, tempat dimana kau orang bertenggek membuang masa sambil buat kerja gila. gua dapat lihat bukan gua orang buta.

Pulau Pinang.

Queensbay Mall Beach...

memang pantai yang menjadi teman hidup gua sekarang. walaupun ada sebahagian kecil yang tahu, gua rasa seperti semua pantai dah kenal sama gua. seperti manusia tidak ada tempat tidur. semua mahu tunjuk diri sini sana. mereka semua sama, sama seperti gua tapi mungkin mereka ada tujuan untuk ke sana, gua cuma mahu lihat pantai, rasa angin laut, dengar bunyi ombak. itu semua beri gua tenang, aman.

apa gua harus lari ke hutan untuk mencari mana letangnya damai? kau orang memang tidak tahu apa rasa dunia sekarang. yang kau orang tahu cuma kata, kata dan kata. bukan kata dan kau orang buat. kalau tak mahu buat kau orang perlu diam. kau orang rosakkan semua perkara. akal dama hati kau orang buang tepi kau orang ikut rasa.

kalau dunia ini bukan sementara gua tak tahu nak kata macam mana rupa kau orang bila semakin lama semakin banyak perkara yang berlaku. jika usia tidak meningkat gua rasa semua benda boleh jadi hancur, kau orang semua rakan baik kepada makhluk-Nya yang paling dibenci. gua rasa kau orang tentu suka.

cuma ada dua perkara dalam dua. dosa atau pahala, syurga atau neraka> mana satu kau orang mahu pilih.

menghargainya, gua tenang bila lihat pantai seolah-olah seperti pantai tahu semua tentang gua. kalau air mata gua jatuh ke pantai makna ada kegembiraan di sebalik kejadian. bukan gua percaya cuma gua jadikan khayalan.semoga ada nur disebaliknya. gua hanya mampu lihat dunia, gua tak boleh memilikinya.

gua sudah meningkat usia.

kerana mereka gua ada dekat mana-mana pelusuk dunia.

untuk ibu yang gua sentiasa bawa dalam hati. bila mereka tanya siapa buah hati gua, gua hanya jawab tanya sama hati. cuma ada dua nama. salah satunya semestinya ibu gua. tiada lain. satu lagi gua masih tidak tahu siapa, satu nama yang gua rasa sudah lama ada tapi gua hanya tunggu bila ia pasti bersama. gua tetap dengan prinsip gua tapi kalau hidup sangat kejam gua juga boleh ubah apa yang gua pegang.

nam cuma ada satu. maafkan gua bila ada salah gua berkata. jika ada yang terasa gua tak tinggi diri untuk minta maaf pada kau orang semua. gua lagi seorang yang suka pada gembira, sedih pada masanya, hanya ada satu kata yang akan buat gua jadi gila, "chill". itu kata ganti diri bagi faiz nur shafiq yang kau orang kenal. tiada apa yang gua rasa kalau kau orang maki hamun herdik hina gua. gua hanya tahu "chill" tiada balasan dendam pada kau orang kerana gua ingin merasai ke-Agungan-Nya.

* untuk ibu, siti zubaidah riman, Selamat Hari Lahir yang ke-44 buatmu. anakanda sangat sayang sama bonda. doakan kesejahteraan anakanda.

2 comments:

  1. wah~ btw...wish ur mom epy besday k..haa..
    sape lah lagi sorg tue?? jeng jeng jeng..
    ape2pon..t nak kwen jgan lupa jemput saya ok!

    ReplyDelete
  2. lagi sorang tu aku pun tak tahu yayien! siapa laa yg sudi kat aku ni...

    ReplyDelete