Jan 16, 2011

Teruskan, Apa Yang Perlu Diteruskan.

bila renung, patah balik, cuba tengok lihat belakang, tiada apa yang boleh gua capai. hanya lihat hingga air mata mahu mengalir. apa yang kau orang rasa? hidup umpama tiada guna. apa yang gua perlu buat? senyum hari-hari macam orang gila fikir.

gua boleh hidup, hidup tanpa rasa apa-apa. lain dari yang lain. bukan macam dulu, sekarang lain buat gua. gua tingggal semua itu. kau orang pergi tanpa apa-apa yang kau orang ingat. kau orang buang satu-satu, tapi gua simpan sampai mati. satu hari sampai masa gua sudah ada sikap membenci, tapi satu hari juga hati dan akal kembali, gua buang semula sifat itu. gua rindu masa dulu, ya gua rindu semua itu.


mana kau orang pergi?

gua tanya soalan itu macam gua ketinggalan zaman pula. gua rasa rindu pada itu semua. kuliah, buku, makmal, gua boleh gila hari-hari dekat semua tempat. sekarang? gua cuma boleh lihat kau orang dari lensa komputer riba. kawan gua hanya lensa kamera. hidup gua penuh dengan bahagia dengan cerita di mata lensa.

mungkin suatu hari nanti, gua kembali. gua hanya teruskan apa yang perlu diteruskan.

No comments:

Post a Comment