Jan 23, 2011

Diam Dalam Bising.

Kelantan River, 2011.

pergi mana pusat beli belah sekarang semua benda yang sama kau orang akan dengar. tak kira dari perlis sampai johor kau orang mesti dengar lagu yang serupa dan sewaktu dengannya.

tahun baru cina nak dekat takkan kau orang dengar lagu deepavali pula?

waktu-waktu macam ini gua perlu imiginasi yang tinggi. banyak kerja yang gua tk siap lagi. album kahwin, wish list gua satu pun tak sangkut lagi dalam jaring. bila lagi gua nak merasa?

kali ini gua buat habis baik. hidup tak senang kalau asyik duduk minum kopi dekat kedai waktu petang sampai tengah malam pun perut tak kenyang. malam pun dah tak macam malam2 yang ga pernah rasa dulu. siang jangan bilang kalau kau orang bukan macam gua yang selalu menghargai waktu-waktu itu.

pijak kaki ke tanah gua boleh rasa lagi tapi bila selam ke dalam air tercungap-cungap gua nak ke permukaan laut. dasar bukan tempat gua tapi sekali sekala kalau ada daya gua teruskan. tapi hidup sekarang bukan macam dulu. gua gembira bila malam semalam dapat luang masa bermesra. lama gua tak sedemikian rupa. jangan kuningkan kepala kau orang. bukan mesra lain yang gua cakap tapi mesra gembira.

terima kasih gua berbicara, salam rindu gua lontar buatnya. apa yang gua ada. bukan ilmu pada masa sekarang mungkin pengalaman pada waktu ini. mungkin suatu hari nanti bila ada senang gua sampai bumi orang. gua tenang ikut senang. gua ingat apa yag gua buat. gua hanya tahu diam dalam bising.

No comments:

Post a Comment