Apr 30, 2012

Berbisik-bisik.

             Terletak pada satu cara, berbunyi pada suatu kata. Berlagukan nyanyian suara Andy Williams - Where Do I Begin, perlahan aku cetuskan bahan untuk berkarya tepi jalan. Apa yang mahu diceritakan, tiada tahu apa itu erti kepenatan. Manusia, tidak sejahil mana hatinya, cuma mungkin ada penghalangnya. Kita tiada tahu. Aku tiada arah untuk jawapan yang akan aku beri. Aku seperti tiada jalan untuk aku tuju ke arah yang lebh hakiki.

Bisik hatiku...

Pertahankan apa yang aku rasa. Aku tiada mampu lagi untuk teru begini. Mencari jalan indah, menggapai bintang malam, tapi yang aku mahukan hanya segulung ijazah yang tiada aku rasa lagi. Hati malu berkata, diri malu berjumpa. Malu aku hirauka, ketepikan semua perkara yang aku tidak lagi perlu tahu. Aku akan tunggu dan aku harap kamu juga begitu. Hanya warna pelangi yang aku cari. Warna-warna indah hak milik Ilahi. Kita tunggu dan lihat sahaja nanti. Apa perkara yang pasti terjadi. Kita lihat dan kita kaji. Untuk senyuman kali ini.

5 comments:

  1. awak tidak kenal siapa saya dan saya tidak kenal siapa awak.tapi saya tahu nilai awak pada pelangi..

    awak beruntung kerana si Dia yang Esa,pilih awak untuk menetap dalam hatinya.awak bertuah kerana dapat memiliki seorang teman yang begitu sempurna..

    janganlah awak buat kesilapan yang sama..jagalah dia.bahagiakanlah dia.dan jangan sekali-kali awak biarkan dia keseorangan lagi..kekalah sebagai matahari bagi pelangi..

    from a man to a man,i am on my knees..

    be the man that i could never be..live the dream that i can never live..and protect this angel that has given both of us light.while i remain in the shadows..doing whats right.

    ReplyDelete
  2. keep on writing.. i love your writing and enjoyed reading it. :)

    ReplyDelete
  3. singgah jap. jenguk2 la http://laiyernjourney.blogspot.com/ follow me back k.

    ReplyDelete
  4. dah stop ber blogging? jangan berhenti. :'(

    ReplyDelete