Aug 1, 2011

Dari Meja Itu - Indah.

di mana idea itu dicurah...

Semuanya dengan status puasa.
tiada yang lain atau pun ada, semuanya sama.

terima kasih kerana gua dapat merasa sekali lagi Ramadhan.

Melaka, bandar bersejarah - kota lama.
semua perkara ada di kota lama.

dari senyum gembira atau yang mengalir air mata atau yang memberitahu apa adanya atau yang tidak tahu apa yang akan terjadi. gua hanya boleh kata apa yang gua rasa. kau orang hilang atau pergi entah ke mana. gua semakin belajar apa erti dunia, apa erti hidup yang gua cari, semakin memperbaiki diri untuk senyum seperti biasa.

mendekatkan diri gua kepada-Nya, tersenyum lebar gua bayangkan. seronok dan tenang yang gua rasa. bosan gua dengan penat yang gua lakukan. tiada apa yang gua dapat. berhenti di suatu tempat yang gua tak pernah tahu. meneruskan hidup yang gua perlu teruskan, supaya impian itu gua dapat.

ingat lagi waktu apa yang gua impikan?

Ramadhan itu juga yang memberi idea agung yang gua fikirkan dahulu. semakin mencapai umur gua tidak lama lagi. rezeki dari-Nya gua tidak pernah bongkak malah syukur apa yang diberi.

sekali lagi seniman ini menangis syukur apa yang gua mahu masih lagi boleh dituntuti. kenapa tidak dahulu sahaja gua sedarkan apa yang gua nyanyukkan.

Semoga Ramadhan ini tenang gua lalu dan memberi seribu makna untuk gua dan hati yang sentiasa berkata bersama. dan dari meja itu gua ilhamkan beberapa puisi indah yang rasa ia seindah yang kau orang lihat, ciptaan-Nya.

No comments:

Post a Comment