Nov 3, 2010

Tembok Hati Yang Masih Dicari.

Orchid Ungu
Dah lama juga gua tinggal dunia blog. apa yang gua rasa sekarang macam hilang satu perasaan. gua tak tahu apa yang berlaku dalam diri gua. makin ramai orang yang buat dosa sebab kau orang banyak mengumpat pasal gua serta bunga. apa yang kau orang nak fikirkan tak perlu kau orang fikir. fikir tentang diri kau orang belum cukup untuk memperbaiki diri sendiri gua rasa memang padan.

gua bukan marah.

cuma gua kecewa kenapa kau orang fikir tentang orang sekeliling sedangkan kau orang sendiri pun orang lain kata.

cukuplah.

simpan apa yang kau orang nak kata. simpan untuk selamanya. jangan biar orang membenci. kau orang untuk sebab gua bukan jenis yang pemarah, pembenci malah gua sayang kau orang.

hanya gua dan hati yang tahu apa yang ada dalam hati. hati yang sentiasa ada nama malaikat yang sentiasa adanya dia. hanya gua yang tahu siapa dalam hati. kalau kau orang nak tahu juga, kau orang tanya sendiri sama hati. biar selesai perkara yang masih belum selesai. biar bertahun perkara yang masih dikejar. kau orang duduk diam-diam buat kerja sendiri.

melayu mudah lupa.

betul kata-katanya. pemimpin yang menyedarkan gua. kau orang bila lagi nak sedar? sedarlah. beri senyuman kau orang walau kau orang tidak tahu siapa mereka. senyumlah. senyumlah pada hati.

No comments:

Post a Comment