Jan 6, 2010




"I'm in love for the first time
Don't you know it's gonna last
It's a love that lasts forever
It's a love that had no past..."


Don't let me down dari The Beatles. Apa boleh buat? Nak dengar yg lain? mungkin esok masih ada.

Dah dua hari aku terperap macam nak gila dekat rumah. Apa yang seronok kalau semua orang dah mula kerja masing-masing. Aku kembali dengan buku yang aku beli dulu dekat MPH. "I, too, am malay" dari Zaid Ibrahim. Facebook memang ada pengaruh yang besar. Sebesar mana pengaruh beliau kepada minda anak-anak pun aku tak pasti. Mungkin mak cik senah yg jual nasi lemak tepi jalan tu tahu apa kekuatan facebook sampai pengaruh rakan-rakan sejawat denagn aku nak bertekak.

Status aku sambung bacaan buku aku letak. Dua orang rakan bercanggah pendapat. Masakan tak boleh kau orang berdebat. Memang tak salah. Kau orang ada idea kau orang sendiri tapi apa tanggungjawab kau orang. Masing-masing nak tegakkan kebenaran tapi habuk? Biarlah dia apa jenis punya orang tapi dia sudah berjaya sekarang. Walau cara dia mungkin kau orang ada yg anggap salah atau betul.

Aku biar benda ini berlaku. Sebab bukan aku boleh bertindak sekarang...

Jangan cakap tapi tak buat. Malaysia jadi porak peranda sebab orang macam kau orang masih lagi macam ini. Cuba bawak bersabar, tumpukan pada belajar kau orang. Bila dah mula kerja nanti baru kau orang mula strategi nak serang dia orang pakai meriam pun boleh. Tapi jangan sampai bangsa kau orang sendiri kau orang rosakkan. Itu cuma dunia. Akhirat kau orang jangan lupa.

Kau orang baca dulu...

Dan kemudian kau orang tengok luar sana...

Bila dah tiba masanya...kau orang buat apa yang termampu...

1 comment:

  1. Stephen Pierce, World's #1 internet wealth advocate, is offering his book "Make Real Money on the Internet" absolutely free! Get a copy today! http://tinyurl.com/y99wnzw

    ReplyDelete