Feb 21, 2015

Kembali.

Berpijak pada tanah yang sama.

Gua kembali berpaut pada diri yang nyata.
Diri kembali pada diri yang dahulu hanya pada diri.

Gua rasa diri mencuba yang telah hampir pasti ke penghujung jalan yang gua cari. Rupanya dunia hanya membenci. Gua rasa kalau tanah itu boleh gua angkat, boleh gua tatang, manusia pribumi tak lagi duduk senang.

Jadi.

Gua kembali duduk diam, senyap campur tenang.

Gua kembali menulis. Menulis dari isi hati. Rasanya kau orang masih boleh benci gua. Benci gua dari banyak segi, tapi gua akan masih sayang kau orang, sayang dari satu segi.

Kembali, kembali kepada petak pertama.

2 comments:

  1. #np kembali - butterfinger
    can I have your instagram?

    ReplyDelete
  2. Советую:) проститутки xxx5.xxx
    Котик, я исполню все твои эротические фантазии Наука - это драма идей.

    ReplyDelete