Jul 1, 2011

Seniman ini. Selamat Kembali.

Idea mencurah. Kalau ada segelintir yang mengalir, gua ambil untuk tidak biarkan benda itu membazir.

lepas.

semuanya gua lepaskan. macam burung lihat atas kalau tidak terbang bukan nama unggas.
semua buku bukannya lagu, semua kertas tidak lagi cemas, semua kelas bukan lagi rimas. mana tahu ada cina masuk hutan jumpa kawan serang kawan-kawan.

gua tahu semua itu. puas tidak puas mana mungkin ada yang rasa semua perkara bebas.

seronok bukan macam hantu, ramai orang semua mahu yang satu. gua lihat dunia 37 nisbah 1. perkara lucu bila semua dah buntu semakin diburu.

lepas...gua sudah sampai...

atas langit kalau tiada bunyi memang pelik tapi kalau atas tanah tiada bunyi memang sngat pelik tapi kalau gua duduk denyap buat bodoh diam seribu mati tak mampu. apa ada nilai seorang yang gua sanjung?

biar bukan pada darah yang sama punca itu datang dari dulu, rasa itu datang dari waktu yang satu ketika waktu.

seniman yang dulu berkarya dari alam nyata kerja, kini kembali pada alam yang mengembalikannya pada masa hadapan yang tenang dang lena. pernah terfikir kenapa gua cakap ini macam sama dunia? sudah rasa dunia di tahap ketiga, orang kita sudah bermusuh pada rakan sedunia yang sama.

gua?

mencari siapa dia?

siapa dia...?


No comments:

Post a Comment